18.08.2017

НАП в Монтана обслужи 3000 граждани за месец

3000 данъкоплатци и осигурители са обслужени в офиса на Националната агенция за приходите в Монтана през ноември, сочат данните от Системата за управление на опашките от чакащи клиенти. 1120 са посетили приходната администрация в областния град, заради въпроси, свързани със здравния статус. 825 са подали данъчни и осигурителни декларации и уведомления за трудови договори. За 270 клиенти причината е била уточняване на задължения по справки, получени чрез електронната услуга «Справки за задължения», а за 145 – регистрация и промени в регистрацият...

Още

44 500 клиенти обслужи НАП Монтана през 2016 г.

Приблизително 44 500 данъкоплатци и осигурители са обслужени в офиса на Националната агенция за приходите в Монтана през изтеклата 2016 г. Около 13 100 са посетили приходната администрация в областния град заради въпроси, свързани със здравния статус. 14 850 са посетили териториалната агенция по повод подаване на данъчни и осигурителни декларации и уведомления за трудови договори. За 4300 клиенти причината е била потребност от издаване на документ, а за 4100 –  уточняване на задължения по справки, получени чрез електронната услуга «Справки за з...

Кметът на Монтана: Каквото се прави за Враца, все е добре за Монтана

"Каквото и да направят за Враца, все е добре за Монтана." Духовитото, но вярно заключение направи кметът на Монтана Златко Живков по време на среща "Развитие на регионите", която се провежда в момента във Враца и която е организирана от "24 часа". "Ние сме сред лидерите на оперативна програма "Околна среда" - ново депо за отпадъци, сепаратор,

8000 изпълнителни дела образува НАП за месец

8000 длъжници с неплатен ДДС и други данъци от края на 2016 г. вече са в процедура по събиране с изпълнително дело, съобщават от НАП. При всички тях има неплащане за повече от 2 месеца. Агенцията e стартирала кампания по изпращане на съобщения за доброволно плащане в 7-дневен срок. Такива кампании ще се провеждат всеки месец, съобщиха от НАП. От НАП препоръчват всяка фирма или физическо лице периодично да проверява онлайн за задължения, дължими към НАП, както и за образувано изпълнително дело. Това става с безплатния персонален идентификационен код (ПИК) в Портала за е-услуги на НАП. От НАП съветват своите клиенти до 7 дни да погасят задълженията си, както и да осъществят незабавен контакт с публичен изпълнител, ако вече е образувано дело. Това е необходимо, тъй като плащанията по делото трябва да се направят по друга банкова сметка на НАП. В случай на финансови затруднения длъжникът може да предостави обезпечения и да обсъди с публичния изпълнител възможност за краткосрочно погасяване на дълга на части. „Предмет на принудителното изпълнение е цялото имущество и доходи на длъжника. Налагането на запор на банковите сметки, на работната заплата, автомобилите и недвижимите имоти на гражданите и фирмите, описа и продажбата на имуществото са крайни мерки, които могат да се избегнат. Съветваме клиентите на НАП с просрочия да заплатят своевременно задълженията си, а в случай на финансови затруднения да се свържат веднага с НАП. Това ще им спести неприятности в бъдеще&...

НАП спира да издава хартиени удостоверения от 2018 г.

Всички държавни органи и общини, които изискват клиентите им да представят удостоверения за дължими данъци, ще получават тази информация от НАП задължително по електронен път. Промените са записани в Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и влизат в сила от началото на 2018 г., съобщиха от Националната агенция по приходите (НАП). В момента над близо 100 закона и наредби изискват граждани и фирми да представят пред различни държавни и общински органи удостоверения за наличие или липса на задължения. Така всяка година НАП издава около 400 000 такива удостоверения на хартия. През ноември 2016 г. НАП създаде нова електронна услуга, чрез която държавните органи могат да получат данните по електронен път, спестявайки на гражданите време и разходи. От началото на годината до момента според служителите на НАП услугата е ползвана около 5000 пъти, като очакванията са след влизането в сила на промяната в закона информацията да се обменя служебно само и единствено по електронен път. Междувременно екипът на НАП и Асоциацията на банките в България постигнаха съгласие удостоверенията за наличие или липса на задължения за клиентите на банките при предоставянето на кредити да се заявяват и получават изцяло електронно, което ще спести значителен ресурс на клиентите. Очаква се електронният обмен между банките и НАП да започне в близките месеци. Според изпълнителния директор на НАП Галя Димитрова основната мисия на екипа на НАП в момента е още по-добро обслужване на клиентите. "Всяка промяна е с цел намаляване на разходите и пестене на времето на данъкоплатците. Убедена съм, че успяхме да създадем един универсален способ за електронен обмен, да го представим по най-добрия начин и днес да имаме законодателна промяна, която да изисква ефективното му използване", каза по повод промените в закона Галя Димитрова.

Край на хартията: 400 000 удостоверения на НАП стават електронни

Всички държавни органи и общини, които изискват клиентите им да представят удостоверения за дължими данъци, ще получават тази информация от НАП задължително по електронен път. Промените са записани в Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и влизат в сила от началото на 2018 г. В момента над близо 100 закона и наредби изискват граждани и фирми да представят пред различни държавни и общински органи удостоверения за наличие или липса на задължения, като всяка година НАП издава около 400 000 такива удостоверения на хартия.  Важно е да се отбележи, че през ноември 2016 г. НАП създаде нова електронна услуга, чрез която държавните органи могат да получат данните по електронен път, спестявайки на гражданите време и разходи. От началото на годината до момента според служителите на НАП услугата е ползвана около 5000 пъти, като очакванията са след влизането в сила на промяната в закона информацията да се обменя служебно само и единствено по електронен път. Междувременно екипът на НАП и Асоциацията на банките в България постигнаха съгласие удостоверенията за наличие или липса на задължения за клиентите на банките при предоставянето на кредити да се заявяват и получават изцяло електронно, което ще спести значителен ресурс на клиентите. Очаква се електронният обмен между банките и НАП да започне в близките месеци. Според изпълнителния директор на НАП г-жа Галя Димитрова основната мисия на екипа на НАП в момента е още по-добро обслужване на клиентите. „Всяка промяна е с цел намаляване на разходите и пестене на времето на данъкоплатците. Убедена съм, че успяхме да създадем един универсален способ за електронен обмен, да го представим по най-добрия начин и днес да имаме законодателна промяна, която да изисква ефективното му използване“, каза по повод промените в закона г-жа Галя Димитрова.

НАП: Вирусът е направен по сравнително хитроумен начин

Вирус, изпратен от името на НАП обикаля имейлите на потребителите. Не  го отваряйте. Ако вече сте отворили прикачените файлове, веднага стартирайте антивирусна програма. Автентичните имейли от НАП  по правило не съдържат прикачени файлове или  чувствителна информация. Когато по електронната поща се иска чувствителна финансова информация или се отварят прикачени файлове от какъвто и да е порядък или някакви приложения или програми, това крие сериозни рискове, независимо дали изхождат от името на НАП или на когото и да било. Фундаментален съвет към всеки потребител, който използва интернет услуги е да е особено внимателен в такива случаи. Това каза за предаването „Нещо повече“ по „Хоризонт“ говорителят на НАП Росен Бъчваров, който допълни че личната предпазливост  невинаги може да бъде заменена от автоматични системи. Това е втори опит за умишлено заразяване на широка категория хора с вирус и е изпълнен по един сравнително хитроумен начин, защото, по външни белези, писмото изглежда като да е изпратено от НАП, макар че не е и това се вижда в полето за „подател“. Доколкото става дума за чувствителни теми като данъци и осигуряване, голяма част от хората реагират първосигнално. Екипът по информационна сигурност на НАП и ГДБОП търсят съвместно организаторите на тази атака. От НАП припомнят, че физическите лица могат да поискат да им бъде удържан авансов данък за четвъртото тримесечие на годината. Необходима е служебна бележка, която да бъде дадена на работодателя.

НАП напомня за компютърен вирус, разпространяван от нейно име, атаката се разследва

      В колцентъра на приходната администрация, както и по електронен път, са получени множество сигнали за фалшиво съобщение, в което потребителите се приканват да отворят прикачен файл с разширение "rar", съобщават от НАП.         Подателите на фалшивите електронни писма са различни, като не са засичани имейли с адрес от официалните домейни на НАП - nra.bg и nap.bg. Съобщението гласи: „Уважаеми госпожи и господа, Национална агенция по приходите (НАП) въвежда промени в регламента и сроковете за подаване на декларации в НАП. Уведомяваме всички данъчно осигурени лица да се запознаят подробно с всички нововъведения за спазване на ЗДДС, ЗКПО, ДОПК. В случай, данъчно задължено лице, което не подаде декларация по този Закон, не я подаде в срок, не посочи или невярно посочи данни или обстоятелства, водещи до определяне на дължимия данък в по-малък размер или до неоснователно намаляване, преотстъпване или освобождаване от данък, се наказва с имуществена санкция в размер от 500 до 3000 лв. При повторно нарушение имуществената санкция е в размер от 1000 до 6000. Внимание! Всички подробности относно изменения на регламента и сроковете ще намерите в прикачения файл. Национална агенция за приходите." От НАП не са изпращани имейли с подобно съдържание до клиентите, като най-вероятно става въпрос за изпращане на заразени с вируси електронни писма. НАП съветва своите клиенти да не отварят прикачените файлове, а ако са го направили, веднага да стартират антивирусната си програма. Агенцията работи заедно със специализираните служби за издирването на извършителите. ЩЕ ПЛАЩАМЕ ДАНЪЦИ И СЛЕД СМЪРТТА? Главна дирекция „Борба с организираната престъпност" разследва атаката с компютърен вирус, разпространяван от името на НАП. РЕДАКТОР: ДЕСИСЛАВА ЛЮБОМИРОВА

НАП отново напомни за вируса, който се изпраща от нейно име, атаката се разследва

Вирус от името на Национална агенция за приходите се разпространява чрез електронната поща. В колцентъра на приходната администрация, както и по електронен път, са получени множество сигнали за фалшиво съобщение, в което потребителите се приканват да отворят прикачен файл с разширение "rar", съобщава Дарик нюз. Подателите на фалшивите електронни писма са различни, като не са засичани имейли с адрес от официалните домейни на НАП - nra.bg и nap.bg. Съобщението гласи: „Уважаеми госпожи и господа, Национална агенция по приходите (НАП) въвежда промени в регламента и сроковете за подаване на декларации в НАП. Уведомяваме всички данъчно осигурени лица да се запознаят подробно с всички нововъведения за спазване на ЗДДС, ЗКПО, ДОПК. В случай, данъчно задължено лице, което не подаде декларация по този Закон, не я подаде в срок, не посочи или невярно посочи данни или обстоятелства, водещи до определяне на дължимия данък в по-малък размер или до неоснователно намаляване, преотстъпване или освобождаване от данък, се наказва с имуществена санкция в размер от 500 до 3000 лв. При повторно нарушение имуществената санкция е в размер от 1000 до 6000.  Внимание! Всички подробности относно изменения на регламента и сроковете ще намерите в прикачения файл. Национална агенция за приходите." От НАП не са изпращани имейли с подобно съдържание до клиентите, като най-вероятно става въпрос за изпращане на заразени с вируси електронни писма. НАП съветва своите клиенти да не отварят прикачените файлове, а ако са го направили, веднага да стартират антивирусната си програма. Агенцията работи заедно със специализираните служби за издирването на извършителите. Главна дирекция „Борба с организираната престъпност" разследва атаката с компютърен вирус, разпространяван от името на НАП.