10.12.2016

Буфон: Трябва да се стегнем в Европа

Вратарят на Ювентус Джанлуиджи Буфон изигра поредния фамозен мач в забележителната си кариера. Ветеранът "заключи" вратата си и помогна на Юве да спечели с 1:0 при гостуването на Олимпик Лион в Шампионска лига. Медиите в Италия засипаха със суперлативи легендарния страж, който спаси дузпа и няколко чисти ситуации пред вратата си. Самият Буфон бе пределно концентриран на игрището и дори не се зарадва на спасяванията си по време на мача. "Не исках да губя фокуса и енергията и затова не се радвах на спасяванията. Иронично играхме доста по-добре като отбор, след като останахме с 10 души на терена. Трябва доста да подобрим играта си, ако искаме да бъдем конкурентни на големите в Европа", коментира Буфон.  ...

Още

Ина Ананиева: В Рио трябва да сме различни, трябва ни още емоция

Трябва ни още емоция в играта. Това ни липсва. Мисля, че в Казан втория ден успяха да се отърсят. На това трябва да наблегнем. Трябва да сме много различни на Олимпиадата. Всички отбори ще са подготвени, всички ще играят без грешка. Ние обаче трябва да дадем още емоция. Сматям, че и в тази обстановка се справяме добре. Доволна съм много от Любомира, доволна съм от поведението на момичетата. Няма връщане назад, това заяви старши треньорът на ансамбъла Ина Ананиева при завръщането на състава от Световната купа по художествена гимнастика в Казан. В Русия тимът ни в състав Михаела Маевска, Християна Тодорова, Цветелина Найденова, Любомира Казанова и Ренета Камберова остана на четвърто място в многобоя и зае петата позиция във финала с обръчи и бухалки. Българките обаче доказаха класата си във финала на ленти, където спечелиха златните медали. В индивидуалната надпревара в Казан Невяна Владинова завърши пета на финала на обръч и 14-а в многобоя, а  Катрин Тасева се класира 20-а в многобоя. 

Томислав Дончев: Щом премиерът е направил заявка, трябва да си спази обещанието! Трябва морал!

Вчера си говорихме с колегите от ГЕРБ и моята теза беше, че щом премиерът е направил заявка, трябва да си спази обещанието. Веднъж казано нещо, то трябва да се изпълни", разкри вицепремиерът.

Какво трябва и не трябва да прави всяка бременна

Здравословния живот с отказ от вредни навици като тютюнопушене, прекомерна употреба на алкохол, липса на достатъчна двигателна активност и др. в комбинация с балансираното хранене са винаги препоръчителни. Това е обаче особено нужно по време на бременност, когато жената трябва да мисли не само за своето здраве,

Трайков: Цачева трябва да убеди не лидерите на РБ, а българските граждани, че трябва да е президент

Притеснително е, че определят ген. Радев като проруски генерал и той трябва да опровергае това. Бъдещето на българската нация е една общност, независимо къде се намираме, убеден е кандидат-президентът на РБ.

Всички трябва да го знаят! Цветът на урината ви алармира за сериозни проблеми в тялото. Ето каква трябва да е

Съвсем нормално приемаме уринирането като част от работата на тялото ни и почти никога не се вслушваме в „гласа” на тази телесна течност. Истината е, че урината може да ни каже доста важни неща за здравето, пише bg365.info

Рашид Бензин: „Европа трябва да се учи от опита на Балканите в исляма“

Столичният център за култура и дебат „Червената къща“ и Френският институт в България организираха тези дни дискусия за предизвикателствата, пред които са изправени мюсюлманите в светските европейски общества; разликите между исляма в Европа и различните версии на исляма, които съжителстват с други религии на Балканите? Сред основните участници беше известният политолог и историк на исляма Рашид Бензин, преподавател в Института за политически изследвания в ЕксанПрованс и в Протестантския институт по теология в Париж, който представи своето виждане по темата: „Ислямът в Европа: в единствено или множествено число?“ В интервю за Радио България попитахме Рашид Бензин каква е неговата позиция и защо медиите го определят като „изследовател на либералния ислям“. Аз лично не се определям като „мислител” на либералния ислям, медиите са тези които обичат да поставят етикети като консервативен, интегристки или либерален ислям. Мисля, че в главите на много хора, либералният ислям означава ислям, който се приспособява към културата и обществото, в които се развива. Това за мен е ислямът на свободата. Иначе, аз определям себе си като историк и антрополог, който изучава текстовете на Корана от VII век. През последните години се обособява един своеобразен пазар на исляма, в контекст на взаимодействие между локален и глобален ислям. На този пазар всеки е призван да направи своя избор, подчертава Рашид Бензин. Във Франция това взаимодействие разкрива кризата на постколониалното мислене, което третира религиозната принадлежност с политически инструменти и мерки за сигурност. Спецификата на Франция е, че тя определено има проблем с религията, който се корени в специфичната и история.  Обществото е по традиция светско, а  използването в общественото пространство на атрибути на други религии дразни. Много е важно е да се изследват задълбочено историческите етапи на развитието на исляма още от периода на неговото зараждане. Днес виждаме, че в Европа много мюсюлмани и немюсюлмани имат погрешна представа за това, което представлява тази религия, и живеят с идеите за някакъв идеализиран ислям, който никога не е съществувал. Трябва да им отворим очите за реалността. Ислямът е продукт на даден контекст: време, място и общество, в което се развива. Фанатизирането на една част от младите хора, терорът и жертвите от последните години доведоха до все по-опасно политизиране на религиозната принадлежност и много мюсюлмани са поставени в ситуация да се оправдават, все едно че вярата ги прави потенциални терористи. Как се стигна до там? Наистина е вярно, че в момента се насажда своеобразен страх от исляма и ислямизация на Европа, видяна като заплаха за т.н. „западни ценности”. Този страх заслепява и много хора не виждат, че мнозинството от мюсюлманите са по-скоро със светско отношение към тяхната религиозна практика и че и те самите са в клопката на това, което се случва в международен план. В Европа политическото говорене за Исляма изхожда от колониалният и постколониален опит на Запада. А какво е мястото на Балканите, които са с многовековна история на съжителство между различни религии, включително на исляма? Време е постколониална Европа да научи нещо от Балканите, където ислямът съществува от много векове и има установени практики на съжителство. За жалост, в последно време и на Балканите виждаме появяването на нови страхове, които според мен са резултат на трудното реализиране на проекта за обединена Европа. „Плашилото“ ислям е огледалното отражение на трудностите в политическото изграждане на Европа и постоянните кризи, пред които тя е изправена. Много по-лесно е да отстояваме кои не сме, когато не знаем точно кои сме... За Рашид Бензин Европа трябва да има водеща роля в решаването на глобалната криза на исляма. „Европа държи ключът, тя трябва да бъде тази мечта, надежда и утопия, която да измести негативната утопия, предложена от ДАЕШ”. Евро-средиземноморското пространство е бъдещето на един друг ислям, в който младите биха намерили патоса на самоутвърждението в живота, а не в смъртта. В заключение, Бензин цитира абат Пиер , католически свещеник, мислител и  хуманист: Една цивилизация се оценява по качеството на предмета на гнева, който тя може да предложи на младежта. На пазара на гнева, ДАЕШ предлага един продукт, наш ред е да предложим нещо друго, една форма на гняв, която да води до съзидание, а не до унищожение.

Г. Волф: Парите за охрана на външните граници на Европа не трябва да бъдат вземани от европейските фондове

Допълнителните пари за охрана на външните граници на Европа не трябва да бъдат вземани от европейските фондове, заяви за "Хоризонт" Гунтрам Волф от базирания в Брюксел институт "Брюгел". Парите за подобряване на живота в страните трябва да останат непокътнати, категоричен е Волф: Мисля, че красотата на Европейския съюз трябва да бъде в това, че щом България е външна граница за съюза, следователно пази не само собствените си, но и европейските граници, значи - тя трябва да получи допълнителен ресурс. Не може да се използват пари само от националния бюджет на страната. Ако зависеше от мен, не бих взимал пари от кохезионния или структурните фондове на този етап. Може би по-разумно е да се преразпределят част от парите за земеделие. По мое мнение към момента се харчат твърде много пари, за да се реализират политиките в сферата на селското стопанство. Със сигурност политиката по сигурността ще изисква повече ресурси, но аз мисля, че е по-важно да се справим с другите проблеми на национално и европейско ниво - например, в банковата сфера, безработицата и други тревожни сектори в отделните държави. Съгласен съм обаче, че бежанската вълна и контролът по границите ще изисква допълнителни ресурси. Красотата и солидарността обаче имат и друго лице - тези пари са взети от някъде, а именно от парите, които всяка година съюзът отделя за държавите под формата на европейски фондове. А тези фондове са предназначени за по-бързото уеднаквяване на стандарта на живот, за по-добрата интеграция в Европа. Когато се даде на едни, се отнема от други, обясни проф. Фридрих Хайнеман от Центъра за икономически изследвания в Манхайм Всичко, разбира се, е въпрос на преговори, но отправната точка трябва да бъде, че ако една страна не е солидарна при решаването на проблема с бежанската криза, то тя не може да очаква солидарност и при кохезионната политика. Представете си Полша, например - тя харчи милиарди от европейските пари за кохезия, а е приела само няколко хиляди бежанци. Смятам, че от гледна точка на страните от Централна и Източна Европа това е крайно неприемливо. Категорично съм на мнението, че трябва да има ясна връзка между тежестта на бежанската вълна и усвояването на фондовете за всяка държава. Финансистът определи като "популистки" референдума в Унгария за квотното преразпределение на бежанците: Това е много популистки референдум. Разбира се, когато започна бежанската криза, Унгария бе една от първите страни, които пострада сериозно от нея. От тази гледна точка е напълно разбираемо отношението на обществото. Позицията обаче стана прекалено твърда. Унгария иска да затвори границите си за бежанците по средата на Европа - това е частна позиция, която може да бъде решена демократично. Те трябва да знаят обаче, че това може да ги извади от Европейския съюз. И тук не казвам, че ще бъдат изритани, а че това е като в един договор, по който всеки има задължения и се ползва от солидарността на Европейския съюз. Ако се откажеш от спазването на тези задължения, не може да очакваш да бъдеш третиран, както преди. Интервюто можете да чуете от звуковия файл.