13.12.2017

Научете триковете, с които да получите по-голям бакшиш

Оставяме ли големи бакшиши в ресторантите? Навикът да даваме някакъв процент от сметката за персонала, който ни обслужва, е различен във всяка страна. Ако обаче изкарвате заплатата си, обслужвайки клиентите в ресторант или хотел, винаги е добре да знаете как да спечелите симпатията на клиентите и това да ви донесе няколко банкноти в повече в портмонето, пише Нова телевизия. Резултатите от 14 изследвания, публикувани в списания за психология, показват, че качеството на храната в чиниите влияе в много малка степен на бакшиша, който се оставя на сервитьорите. В повечето случаи трябва да сте добри психолози и да умеете да омайвате хората. Как и по какъв начин - разкрива Би Би Си в своя статия, цитирана от abc.es. На първо място – усмихвайте се. Според експеримент, проведен през 1978 г., една широка усмивка към клиентите, може да увеличи двойно бакшиша, но все пак имайте предвид, че тя трябва да е искрена. Добре е да се представите на клиентите. Колкото и абсурдно да звучи това, изследване в калифорнийски ресторант показало, че сервитьорите, представили се с името си, на края на вечерята получили между 15% и 23% по-голям бакшиш. Попитайте и за името на посетителите, които обслужвате. Този малък жест на фамилиарност показва, че сте отдаден почти на 200% на работата си и се грижите добре за капризите на клиентите. Облечете си червена риза! Според изследване, направено от психолозите Николас Геген и Селин Якоб, мъжете обикновено давали големи бакшиши на сервитьорки, облечени в червено. Контактувайте с децата на масата. Винаги може да им донесете „малко подаръче” или бонбон, или просто ги попитайте първи какво предпочитат да хапнат. Повторете на глас поръчката преди да си я запишете в тефтера. Формата на чинията, в която се сервира храната, също не е за пренебрегване, като тя може да варира между кръгла, квадратна, и дори с формата на сърце. Докосвайте рамото на клиента, но без да го притеснявате, а сякаш го правите неволно. Това показва, че сте добър човек и сте концентриран в това, какво се поръчва. Ето и доказателството, че този трик работи. През 1980 г. психолозите Николас Геген и Селин Якоб стигат до заключението, че този малък жест увеличава с 25% бакшиша, оставян от клиентите. Нарисувайте смеещи се личица или напишете няколко шеги, когато подавате сметката. Уловката действа перфектно при сервитьорките, но и при мъжете дава голям процент ефикасност. Друго изследване пък показва, че за да бъде бакшишът по-голям, трябва винаги да се намирате до масата, готови да вземете допълнителна поръчка, да смените чашите или приборите, или просто да попитате клиентите дали са доволни от храната.

Още

Горещи