11.12.2017

Тестове за вредни емисии и кубатурата?

Новите реални пътни тестове за вредни емисии ще променят много представата за намалението на работния обем, което е завладяло всички по света. Скандалът "Дизелгейт", който се разрази миналата година, определено накара властите и компаниите да разгледат случая с по-различен поглед. Развитието на електрическите задвижвания достатъчно притисна производителите и почти няма такъв по света без малък трицилиндров двигател, но дали това е необходимо?  Някои от компаниите, дори започнаха да отричат дизеловите двигатели, които са били едни от най-добрите им разработки, като Renault например. Всеки човек дори и с малки технически познания знае, че големите двигатели в нормални натоварвания работят на много по-малък капацитет и съответно обороти от малките. Някои новоразработени малки турбо двигатели използват гориво, за да бъде намалена температурата в тях и повечето от него остава неизгорено, което пак води до отделяне на повече вредни емисии. Хибридитне установки от своя страна използват малко по-големи агрегати с вътрешно горене, което изглежда малко странно при цялото това намаление на работния обем, но те все още са много по-скъпи от останалите.  Доказването на факта, че намалението на работния обем, не води до по-малки нива на вредни емисии и то от тестовете на световните регулатори ще засегне позитивно произвоството на най-масовите автомобили и определено ще "успокои" производителите. Това естествено няма да промени пътя поет към електрическото...

Още

Горещи