14.12.2017

Без британски Jaguar-и след Brexit?

За повечето от нас, които живеем извън пределите на Обединеното кралство, Brexit дойде и си замина и днес почти никой не говори за него. Британците обаче ще помнят още дълго време юнския референдум, в който самите те гласуваха напускането на страната от Европейския съюз. Сега обаче няма да си говорим за страшните политически последствия, които ще произлязат от въпросното гласуване. Ще стане дума за автомобили и по-конкретно за не съвсем цветущата автомобилна промишленост във Великобритания, на която Brexit ще окаже още по-лошо влияние. Както навярно знаете, великите британски автомобилни гиганти отдавна са мъртви или представляват бледо копие на онова, което бяха. Повечето от тях са погълнати от чуждестранни автомобилни производители, като към момента британски са само имената им. И докато всички са наясно с положението на Jaguar и Land Rover, които са собственост на индийската Tata, някои от вас ще попитат за McLaren, Aston Martin, Morgan и Caterham. И те не са британски. Така например холдингова компания от Бахрейн владее 57% от акциите на Mclaren, а италианският фонд Investindustrial с частен акционерен капитал притежава контролния пакет от акциите на Aston Martin. Тони Фернандес, който е известен малайзийски предприемач, владее Caterham, а Morgan продават толкова малко коли, че не могат да окажат никаква съществена роля в глобалната картина. С други думи, към днешна дата не съществува нито един сериозен британски автопроизводител, който да е 100% британски ...

Още

Горещи