12.12.2017

Има астероиди със спътници

„Планетите – джуджета са доста по-малки от планетите – гиганти. Едно от изискванията е дадено тяло да бъде малка планета, е свързано с нейните размери и това да няма спътници около себе си. Всяка година се откриват нови такива тела в Слънчевата система, някои от които доста далечни. Ето, че изминаха няколко години и преди време открихме астероиди далеч зад границата на Плутон, които най-вероятно около себе си имат и спътници. Новите наблюдения показват нови факти.“ Това заяви пред Факти.бг астрономът д-р Никола Петров, който коментира факта, че през тази седмица бе обявено откритието на ново тяло в Слънчевата система, което може да представлява планета – джудже. Каква е разликата между планетите джуджета и класическите планети? Планетите – джуджета са доста по-малки от планетите – гиганти. Преди около 10 години имаше конгрес на Международния астрономически съюз, който се състоя в Прага, Чехия. Това беше един от основните въпроси, които се разискваха.   Той е свързан с това, че с повишаването на качеството на новата приемна апаратура, като камери за снимане или регистриране на светлина. Има все по-качествени и хубави оптични телескопи. Така в Слънчевата система стана възможно да се откриват все повече тела, за които имаше много желаещи, които искаха да обявят, че са открили 10-та планета в Слънчевата система. Тогава те бяха 9 с Плутон. Реално има стотици хиляди астероиди, които имат размерите на Плутон, Луната или н...

Горещи