11.12.2017

Защо покупката и продажбата на домейни е толкова печеливш бизнес

Наскоро Verisign съобщи, че броят на регистрираните .com домейн имена превишава 128 милиона. С цена от $ 7,85 за всяко име, това означава  че годишните приходи възлизат на $ 1 004 800 000. Интернет се е променил много от времето на първия регистриран домейн – Symbolics.com, това се случва през 1985 година.   Състоянието на индустрията на домейн имената значително е променена днес. Почти всеки с онлайн бизнес се е опитвал да регистрира .com домейн, но бързо открива че неговото желание вече е заето. Повечето големи домейни бяха грабнати преди години от инвеститори като Кевин Хам (CNN го нарекоха, „човекът, който е собственик на интернет"). Лана Дел Рей е друг емблематичен инвеститор в домейн имена, а членове на кралските семейства от Близкия изток притежават едни от най-големите портфолиа в света.   Но не само отделни хора купуват домейн имена. Компании като Hearst, AOL, CBS, Salesforce и Amazon също влагат в закупуването на домейни, много от които все още не се използват. Съвсем наскоро, GoDaddy похарчи повече от $100 милиона за придобиване на портфолио от домейн имена от частни собственици.   Затова решихме да ви предложим анализа на специалистите от Tech Crunch, според които бизнесът с домейн имена е еволюирал до огромна индустрия, в която всяка голяма компания или малък бизнес си заслужава да инвестират.   1. Това е бизнес, в който се влагат много пари Бизнесът с домейн имена се въртеше в миналото предимно от индивидуални инвеститори и доставчици на услуги. Сега обаче, той привлича огромни количества корпоративни инвестиции. Големи марки като Amazon, Google, Verisign и WordPress влагат много средства, за да притежават и експлоатират цели разширения за домейн имена. Вече има разширения за конкретни марки, като например, Barclay’s – home.barclays, BMW – .bmw, или Travelers – .trv.   2. Вложенията имат голяма възвръщаемост Помислете само – ниска цена, продукт с висока печалба, евтина инфраструктура, възможности за разрастване, глобален обхват, и така нататък. И всичко това в един свят, в който технологиите водят в инвестирането на рисков капитал. Няма съмнение, бизнесът с домейн имена определено прерасна в една много печеливша индустрия.   За непредубедения наблюдател, бизнесът с домейн имена не е нищо повече от нечия реклама. Масовия потребител не вижда как това може да е бизнес, тъй като смята от една страна, че едва ли някой потребител иска да влага пари в това да притежава определен домейн, а от друга, че компаниите едва ли имат нужда от повече от 2-3 домейна за своите нужди.   Истината е, че тази индустрия е много печеливша, защото печалбата се реализира поради нуждата да се регистрират все повече и повече домейни. Така стигаме до следващата причина бизнесът с домейни да е печеливш, според Tech Crunch.   3. Пазарът е много по-голям, отколкото се вижда на пръв поглед Никой не знае със сигурност мащабите на пазара, но според специалистите пазарът е доста голям. Милиони нови домейни се регистрират по най-различни причини. Някои компании ги използват като допълнителни домейни към съществуваща марка, други ги използват като основен URL, трети с маркетингова цел, а четвърти за да запазят интересите си. В същото време се регистрират големи продажби на съществуващи домейн имена. Hanes например, са похарчили $ 30 000 за придобиване на T-Shirts.store, Visual Dynamics са купили 3D.software за шест цифрена сума, а Autism.rocks е закупен за $100 000.   Ситуацията не е по различна и що се отнася до индивидуални потребителски интереси. Там също се отбелязва засилен интерес към нови домейни. Причината е лесно обяснима. Например, има хиляди хора, които се наричат ​​Джо, но може да има само един joe.com, който най-вероятно никога няма да притежавате, ако носите това име. Затова съществуват избори като joe.live, joe.social, joe.link, и така нататък.   Изобщо, концепцията за използване на нови разширения на домейн имена за лична употреба дава възможност на отделните потребители и на компаниите със запазени марки да изразят себе си по начин, който .com досега никога не им е предоставял, а това неизменно води до разрастване на бизнеса с домейн имена.   4. Домейн имената се търгуват между инвеститори подобно на всяка друга стока Това е в разрез с традиционните очаквания на масовия потребител, според които домейн имената са просто начин за интернет изява, а не „стока“, от която да се реализират печалби. Според CNBC обаче, пазарът на домейн имена отдавна е привлякъл вниманието на големия бизнес, и неслучайно 54 % от новите имена на домейни са собственост на китайски инвеститори.   Анализаторите отбелязват, че бизнес, в който „стоката“ се търгува за $ 100 000 и повече – какъвто е случаят с премиум домейн имената – определено заслужава вниманието на инвеститорите. Нека припомним някои сделки от последните години – правото да се използва .blog бе закупено от WordPress за $ 19 милиона, Google платиха $ 25 милиона за .app, Amazon – $ 10 милиона за .book, а Verisign – $ 135 милиона за .web.   Вижте три любопитни факта за домейните в Интернет  

Още

Горещи