23.02.2017

Най-близката до Земята екзопланета може би е воден свят

На разстояние 4,2 светлинни години от Земята, Проксима b е най-близката потенциално обитаема планета извън Слънчевата система. Сега, учените предполагат, че този далечен свят може би е изцяло покрит с The post Най-близката до Земята екзопланета може би е воден свят appeared first on IDG.

На Земята може да е имало друга форма на комплексен живот

В търсенето на извънземен живот учените не проверяват просто какво има на дадена планета в момента, търси се и възможността по някое време в историята там да са съществували комплексни форми на живот, които после да са изчезнали. Това обаче може да е вярно и за нашата собствена планета. Такова изследване са провели учените от Универсиета Вашингтон (UW). Материалите са публикувани на 18 януари в Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS). Изследователите са проучвали изотопни следи от елемента селен в седиментни скали като инструмент за измерване на количествата кислород в атмосферата на Земята в период от преди 2 – 2,4 милиарда години. Те са анализирали следите от селен, използвайки масова спектрометрия в изотопната геохимична лаборатория на университета. Проверявали са дали селенът е оксидиран или е претърпял промени в резултат наличието на кислород. Ако е така, окислените селенови съединения в седимента биха намалели, което би довело до промени в изотопното съотношение, което се „записва“ върху скалата. При наличие на кислород, селенът в скалата изобилства. „Налични са фосилни доказателства за комплексни клетки, които датират от може би 1 ¾ милиарда години, но най – старият фосил не е задължително най-старият, който е живял някога, защото шансовете да се запази като фосил са много ниски,“ казва Роджър Буйк, един от авторите в изследването. „Проучването ни показва, че е имало достатъчно кислород в околоната среда, който да позволи развитието на комплексни клетки и те да са били екологично важни, преди да се превърнат във фосили. Това не означава, че е било така, но би могло да бъде.“ снимка: Eva Stüeken До преди това изследване се смяташе, че кислородът се е появил на Земята и количествата му са се увеличили до нивото, в което може да съществуват комплексни форми на живот. „Сега обаче изглежда, че е имало период от около четвърт милиард години, в който нивото на кислород и било доста високо и след него е паднало обратно“, обяснява Буйк. Тази продължителност е важна. „Имайте предвид, че преди и след този период може би е имало преходна среда, която евентуално е подкрепяла тези организми, позволявайки им да се превърнат във важна част от екосистемата. За целта е необходимо наличие на кислород за дълго време“, казва водещият автор в изследването Майкъл Кип. Ако са верни заключенията на учените за високите нива на кислород на нашата планета, това би означавало, че условията за възникване на комплексни форми на живота не са чак толкова рядък феномен, който може да се случи само веднъж на 4,5 милирда години, а също и че всяка подобна поява може да продължи чувствително дълго време. Ако всички тези заключения са верни, какъв е бил животът на Земята тогава? Дали някои негови форми са се развили и ако да, тогава в какво?За да сме сигурни в каквото и да било, трябва да се намерят още доказателства за наличието на такъв ранен живот, ако изобщо има някакви. Настрани от това остава големият въпрос, какво може да причини покачване нивата на кислород, след което такъв драматичен спад, само за да се покачат отново около милиард години по-късно. „Това е въпросът за един милион долара“, казва Ева Щюкен, едино от участниците в изследването, не се знае защо е станало, нито защо е свършило Ако продължим разсъжденията в тази посока, може ли нещо подобно да се е случило на други, подобни на Земята екзопланети? Методът може в бъдеще да се използва за проверка дали същите условия, направили живота на Земята възможен, са съществували в миналото и на други планети. Изследването променя начина, по който гледаме на търсенето на извънземен живот и на отминалия живот на нашата собствена планета. The post На Земята може да е имало друга форма на комплексен живот appeared first on Мегавселена.

Астероид с размерите на двуетажен автобус ще прелети в близост до Земята

Астероидът 2017 BS32 ще прелети между Земята и Луната тази вечер, няколко дни след откриването му, пише в. "Дейли мейл". Той е с размерите на двуетажен автобус - широк между 11 и 25 метра, предаде Дарик. Небесното тяло ще се доближи най-много до Земята в 20:23 ч. по Гринуич на разстояние от 161 280 километра - двойно по-близо от Луната. Скоростта, с която лети, е 11,56 километра в секунда. Астероидът беше забелязан на 30 януари. Той се движи в орбита от равнината на Венера до Марс. Това е четвъртото небесно тяло, което НАСА е забелязала да преминава в близост до планетата ни от началото на годината. Само няколко седмици по-рано астероид с големината на 10-етажна сграда премина покрай Земята на разстояние двойно по-малко от това до Луната. На 24 януари небесното тяло 2017 BX, което беше наречено "Рирън", прелетя 30 % по-близо до планетата ни от разстоянието до Луната. То се движеше с около 26 700 километра в час. Астероидът 2017 AG13, който премина покрай Земята на 9 януари, е с дължина между 15 и 34 метра. Скоростта му беше 16 километра в секунда. Той е приблизително толкова голям, колкото Челябинския метеорит, който експлодира над Русия през 2013 г. Последствията от сблъсък с него може да са подобни. Следващото доближаване на 2017 AG13 до Земята ще е на 28 декември. "Това не е чак толкова необичайно събитие и затова е интересно", каза изпълнителният директор на Института за планетарни науки Марк Сайкс.

Ще изчезне ли Земята след 5 млрд. години

Какво ще стане със Земята, когато след 5 млрд. години Слънцето стане много по-голямо, от колкото е сега? Отговорите на тези въпроси търси международен екип от астрономи, използващ едни от най-мощните радиотелескопи в света, съобщи EurekAlert. Според професор Лий Десин след 5 млрд. години Слънцeто ще се преwърне в червен гигант и ще има със 100 пъти по-голям размер от сегашния си. Впоследствие звездата ще започне да губи своята маса, като дo 7 млрд. години ще се превърне в бяло джудже и ще има размерите на Земята, но ще е много по-тежка. Тези събития ще имат драматичен ефект за планетите от Слънчевата система. Веnера и Меркурий ще бъдат погълнати от червения гигант и унищожени. „Съдбата на Земята обаче е все още несигурна. Знаейки, че Слънцето ще е много по-голямо и ярко, то най-вероятно ще унищожи всяка форма на живот на нашата планета. Въпросът е дали ще е оцелее ядрото на планетата?“, заявява Десин. За да намерят отговор на този въпрос, астрономите наблюдават звездата L2 Puppis. Тя се намира на 208 светлинни години от Земята. За целта те използват радиотелескопа Alma. Тази звезда е на 10 млрд. години. Преди 5 млрд. години тя е била близнак на нашето Слънце. Една трета от нейната маса е била изгубена в периода на еволюцията на звездата. Около слънцето е открит и друг обект. Той се намира на два пъти по-голямо разстояние от нея, от разстоянието между Земята и Слънцето. По всяка вероятност това е планета, която предлага уникална визуализация на т...

Астероид заплашва да унищожи Земята през февруари

Всички сме гледали филми като „Армагедон“ и „Смъртоносно влияние“, филми вдъхновени от идеята, че светът ще свърши, когато огромен астероид удари Земята. Сега, един мъж, потънал дълбоко в теориите на конспирацията, твърди, че сюжетът на тези филми може да стане реалност, тъй като новооткритият астероиди 2016 WF9, се е отправил към нашата планета. Небесното тяло е било открито миналата година, докато преминавало през основния астероиден пояс, който се разпростира между орбитите на Марс и Юпитер. Предполага се, че тази гигантска космическа отломка е с дължина между 5 до 10 километра, а специалисти от НАСА са изчислили, че астероидът ще премине на безопасно разстояние от Земята – приблизително на 51 млн. км. На 25 февруари. Но самопровъзгласилия се руски астроном Дамир Дамар Захарович твърди, че НАСА крие истинските факти. Той е изчислил, че астероидът ще се разбие в някой от океаните на Земята на 16 февруари, като ударът ще предизвика цунами и други бедствия. "Обектът, който те наричат WF9 е напуснал системата Нибиру през октомври, когато Нибиру започна да се върти обратно на часовниковата стрелка около Слънцето", пише Захарович в блога Someone’s Bones, който е посветен на обсъждането на астероида. "Оттогава, НАСА знае, че той ще удари Земята. Но те едва сега споделят информацията с хората.“ Той споменава "Нибиру", като част от сценарий за деня на апокалипсиса, когато Земята ще се сблъска с друго ...

НАСА: Гответе се за космически феномен близо до Земята на 14 ноември....

Луната скоро ще даде приятен повод на любителите на астрономията. На 14-ти ноември тя ще е рекордно близо до Земята, съобщава НАСА. Тогава естественият спътник на Земята ще се приближи до най-малкото разстояние от началото на века досега. Причината е елипсовидната орбита на Луната около Земята. Най-близката точка на орбитата скъсява разстоянието до Земята с 48 000 км. Резултатът от това е, че Луната ще изглежда с 14% по-голяма и с 30% по-ярка спрямо най-отдалечената точка на орбитата - апогей, уточнява Вести.бг. Добрата новина е, че събитието съвпада с пълнолуние. Затова НАСА го определя като "екстра супер Луна". Второто подобно събитие ще бъде чак на 25-ти ноември 2034 г. През октомври също имаше супер луна, като такава ще има и на 14-ти декември, но тя ще е по-малка и не съвпада с най-близката точка на орбитата, която се нарича перигей.

Какво ще се случи със Земята, ако Луната експлоадира

Естественият спътник на нашата планета е петият най-голям обект в Слънчевата система. Луната има важно значение за развитието на живота на Земята. Aко нещо се случи с нея това ще има катастрофални последици за нашата планета. В случай, че Луната експлоадира това ще предизвика много горящи отломки да се сблъскат с повърхността на Земята . Учените смятат, че при този сценарий ще бъдат унищожени всички форми на живот на планетата ни, а целия процес би могъл да продължи хиляди години, съобщава BusinessInsider.   Още по-неприятното е, че евентуалното взривяване на Луната ще се случи мигновено и няма как да се противопоставим на подобна експлозия. Скални отломки ще продължат да падат на планетата ни, което ще нанесе непоправими щети за всички нас. Навлизането им в атмосферата ще ги разчупи още по-малки парчета и ще създаде гигантски облак от отломки около Земята. Всичко това ще доведе дори до изпаряването на океаните.    Единственият начин да се защитим е навреме да напуснем Земята за хиляди години. Все пак е необходимо друга планета или огромен астероид да се сблъска с Луната и това да предизвика подобен аполалиптичен сценарий. Тази информация е категорично доказателство, че човечествето е много по-зависимо от естествения спътник на планетата ни, отколкото вероятно мнозина хора предполагат.    Вижте как би изглеждал животът на Луната

Земята не е подготвена за удар от астероид

Земята не е подготвена за астероиден удар. Това твърдят учени, цитирани от „Дейли Мейл“. Според експерти от НАСА най-добрата възможност за спасяването на Земята е създаването на ракета – прехващач. Тя трябва да бъде съхранявана за използване при опасно приближаващи астероиди. „Проблемът е, че ние не можем да направим нещо кой знае какво при подобен случай. Има катастрофални събития, като това, причинило унищожението на динозаврите. Те се случват в период от между 50 и 60 млн. години“, заяви д-р Джоузеф Нърт от НАСА. Той споделя, че много често приближаващи ни комети се засичат, когато вече е твърде късно за осъществяването на мисия, за тяхното унищожение. Според него това трябва да стане поне 5 години преди евентуален сблъсък. Това е периодът, който е нужен за конструкцията на космически кораб, който е нужен за унищожаване на комета. За последен път космически тела са минавали опасно близо до Земята през 1996 г. и 2014 г. Д-р Нърт зове за създаването и на специален космически кораб. Той трябва да засича космическите тела, които могат да се ударят в Земята, с поне 5 години предварително....

Вече 24 часа миньорите от Бобов дол протестират под земята

Над 100 миньори от вчерашната сутрешна смяна на рудник „Бабино“ в Бобов дол отказват да излязат в знак на протест срещу нередовното изплащане на възнагражденията и готвеното съкращение на 650 души, пише БГНЕС. Петима от тях спряха ефективния протест, тъй като им прилоша, останалите прекараха цялата нощ под земята. Колеги на миньорите стоят над земята на бариерата на рудника и се притесняват, че лампите на колегите им, които са над 24 часа под земята, вече са изтощени и миньорите стоят под земята на тъмно. Хората си правят палатки и се заканиха, че ще стоят там, докато не им се издължат заплатите. Вчерашните преговори между ръководството на мината и синдикатите не дадоха резултат.