23.02.2018

Как да надхитрим новия алгоритъм на Фейсбук?

Американската компания "Фейсбук" обяви, че въвежда голяма промяна в ползваната от над два милиарда потребители  социална мрежа. Занапред в основната рубрика "Новини"  /News Feed/ ще се отдава предимство на снимки и публикации на семейството и приятелите за сметка на съдържанието, публикувано от търговски марки, медии, известни личности и други страници, освен ако то не бъде подсилено под формата на реклама. Специалистът по дигитален маркетинг Мария Гулишева коментира, че алгоритъмът се променя през два-три месеца и това е в продължение на много години, но за първи път виждаме чак толкова радикална мярка от страна на Марк Зукербърг. В началото на януари обяви, че ще се толерират постове, чието съдържание е генерирано от лични профили, за сметка на бизнес страниците, което в голяма степен засяга медиите и бизнеса. За пръв път виждаме глобално категоризиране на съдържанието. Преди години имаше различна трактовка в зависимост от вида пост. Тук вече говорим за цялостно приоритизиране на лични профили спрямо бизнес страници, което ще рефлектира сериозно. -  Как това ще се отрази на медиите, които основно са във Фейсбук? -  Потребителите масово си промениха начина на консумиране на новините на медиите. -  Аз дори не знам къде са повече потребителите ни – дали около радиоапаратите или във фейсбук страницата ни? Този анализ предстои да бъде направен, но кажете вие като специалист. -  За онлайн медиите мога да бъда на 100% сигурна, за радио и интернет нямам данни, но при онлайн медиите огромният процент е във Фейсбук. Потребителят не стига до новините чрез сайта на медията, а предпочита през личния си newsfeed да прочете новината. -  Да, но сега ние, медиите, ще бъдем ограничени чрез новия алгоритъм, така че какво бихме могли да направим,за да сме по-популярни сред нашите потребители? -  Реално това ще се случи, но ще засегне по-малките медии. За тях ще има наистина по-голям проблем. На почти 50 % ще се намали reed-a т.е. до когото достига информацията, това ще доведе до негативна спирала и съдържанието ще достига до все по-малко хора – това алгоритъмът ще го създаде. -  Можем ли да го надхитрим? -  Ние много обичаме, когато има някакви правила да търсим как да се справим с тях и да намерим малката отворена вратичка. Винаги е съществувала тази вратичка и тя e свързана със съдържанието от гледна точка на качеството т.е. добавената стойност. Докато читателите са ангажирани с въпросната медия или бизнес страница, те ще продължат да я следват независимо от алгоритъма. Има инструментариум, който Фейсбук предоставя, така че бизнес страниците да могат да реагират, макар че ще бъде значително по-трудно. -  Значи да бъдем успешни чрез съдържанието във Фейсбук постовете си?  -  Да, чрез самото съдържание, дори чрез начина на писане на заглавията. Това е една от мерките, които фейсбук е взела за ограничаване на т.нар. фалшиви новини и ограничаването на фалшивото съдържание. Тук даже не се стига дотам дали е вярно или невярно съдържанието, а има една допълнителна промяна към този алгоритъм. Да не слагаме подвеждащи заглавия, това е нещо, с което Фейсбук се бори и ще продължи да се бори. -  А при видеопубликациите битката междw Фейсбук и You Tube накъде върви? -  Битката става все по-агресивна. Видеосъдържанието ще бъде оснобено висок приоритет на Фейсбук. Вече се пускат пилотни функционалности за групово гледане на видео чрез фейсбук групи. Вниманието за видео потребители ще бъде жестока битка през следващите една-две години. Колко дълго ще просъществува новият алгоритъм чуйте в интервюто на Емилия Николова с Мария Гулишева, специалист по дигитален маркетинг:

Още

Горещи