18.12.2017

„Витошка” - 51-ва по най-високи наеми в света

  Магазин там се ползва средно срещу 46 евро/кв. м, сочи класацията Столичният бул. „Витоша” е 51-ви по най-скъпи наеми сред търговските улици в света, като за последната година тя слиза с едно стъпало надолу в класацията на Cushman&Wakefield. Спрямо миналата година средният месечен наем остава без промяна от 46 евро/кв. м. Данните в 29-то издание на доклада Main Streets Across The World на консултантската компания включват 451 търговски улици в света. Интерес към наем на площи на бул. „Витоша“ проявяват марки в средния и достъпния ценови сегмент, ориентирани основно към ежедневната мода. Превръщането на бул. „Витоша“ в популярна пешеходна зона и високият трафик от хора правят търговската улица предпочитано място и за отваряне на кафенета, ресторанти и барове. Прогнозите са в следващите месеци да има засиленото търсене, което ще доведе до лек ръст на наемите на търговски площи по емблематичния столичен булевард. В Европа нарастващите наеми превърнаха New Bond Street в Лондон в най-скъпата търговска улица на континента. По този начин улицата в британската столица измества от тази позиция Avenue des Champs Élysée в Париж. В света New Bond Street се изкачва до трета позиция с 1350 евро/кв. м месечен наем, като затвърждава позициите на Лондон като първокласна търговска локация. Първото и второто място за поредна година остават непроменени и се заемат съответно от горната част на „Пето авеню” в Ню Йорк с 2355 евро/кв. м месечно и Causeway Bay в Хонконг с 2140 евро/кв. м. На четвърта позиция е Via Montenapoleone в Милано с 12.5% ръст на наемите и средни нива от 1125 евро/кв. м на месец, докато Avenue des Champs Élysée в Париж изостава до пето място в класацията, макар и средният наем да остава непроменен на ниво от 1105 евро/кв. м месечно. Според авторите на доклада независимо, че редица търговски улици в света регистрират спад на наемните нива, пазарът остава динамичен в отговор на световните технологични и демографски тенденции. Водещите локации продължават да са във фокуса на глобалните брандове, които търсят възможности да привлекат повече потребители. В Европа, въпреки първоначалното стъписване от Brexit, търговските зони в Лондон остават сред най-желаните от големите модни марки, като за година наемите на New Bond Street нараснаха с 37,5% за година. На другия полюс е Париж, където политическата несигурност доведе до временен спад на интереса. В Италия наемите на първокласните търговски улици като цяло се задържат без промяна. Търсенето е основно в Милано. Торино и Флоренция обаче отбелязват ръст благодарение на популярността си като модни и туристически зони.

Още

Горещи